Informații valabile în 2016 – s-ar putea să se fi schimbat între timp
După ce m-am decis să vizitez Thailanda și am început să citesc articole despre cum se obține viza de turist, s-a format o nebuloasă în mintea mea! Procesul părea atât de complicat încât nu ştiam de unde să încep. După ce am ajuns la Ambasada Regatului Thailandei în Bucureşti, mi-am dat seama că degeaba citisem atâtea articole pe Internet, fiindcă tot îmi lipseau o mulţime de documente sau nu le completasem corect pe cele pe care le aveam. Doamna Nina, cunoscută în mediul online ca fiind “secretara rea” care nu vrea să-ţi dea viza este, de fapt, funcţionar consular la Ambasadă, angajat al Guvernului Thailandei. Prin urmare, respectă regulile lor, nicidecum pe ale noastre. După ce s-a „îmbunat”, ne-a povestit pe scurt viața ei și ne-a mărturisit că vorbeşte fluent thailandeza şi alte câteva limbi asiatice. Doamna Nina este o bunică fericită şi dacă aduceţi vorba de copii, fața ei se înseninează brusc. Oricât de rău ar părea la prima vedere, situația nu e chiar așa gri. Plus că, dacă nu vreți să aveți de-a face cu ea, există un alt fel de viză care se obţine mult mai uşor. Dar haideţi să le luăm pe rând și să vedem în ce categorie vă încadrați :
Visa on arrival (viza la sosire)
Dacă sejurul vostru în Thailanda nu depășește 15 zile, nu trebuie să aplicați pentru viză la Ambasada Thailandei în București. Veți primi o viză de sosire pe aeroportul unde aterizaţi. Da, ştiu, simplu ca „Bună ziua!”. Totuşi, ca să primiţi această viză, trebuie să aveți câteva documente asupra voastră :
- paşaportul valabil minimum 6 luni de la intrarea în țară;
- veți completa un formular tip pe care vi-l înmânează la aeroport;
- fotografie tip paşaport, 3.5×4.5 cm pentru fiecare aplicant, inclusiv pentru copii;
- bilet de avion pentru retur;
- persoana care călătoreşte individual trebuie să aibă asupra sa suma de minimum 10.000 Baht cash (cca 350 $) sau echivalentul acestei sume în dolari SUA sau Euro
- pentru o familie (soţ, soţie, copii) suma minimă necesară este de 20.000 Baht (cca 700 $) sau echivalentul acestei sume în dolari SUA sau Euro;
Începând cu 27 septembrie 2016, acest tip de viză costă 2.000 Baht (aprox. 55 USD).
Este viza care se obține cel mai ușor și mai repede. Verificarea documentelor durează doar 5-10 minute, după care primiţi viza şi deveniţi turist cu acte în regulă.
De reţinut că VoA nu se poate prelungi! Dacă vreţi ca după cele 15 zile să ieşiţi din Thailanda, să vizitaţi ţările vecine şi să vă întoarceţi ulterior în Thailanda, trebuie să aplicaţi pentru o nouă viză la sosire şi, bineînţeles, să plătiţi taxa încă o dată. La finalul articolului, veţi găsi punctele unde se eliberează viza. Nu sunt expertă în domeniu, aşa că dacă ştiţi şi alte puncte de frontieră unde se poate elibera, aș aprecia dacă ați lăsa un comentariu ca să-i ajutăm și pe alții.
Dacă depăşiţi cele 15 zile admise, trebuie să plătiţi o amendă zilnică de 500 Baht până ieşiţi din ţară. Încercați totuși să nu faceți asta pentru că s-ar putea să fiți opriți ad-hoc de poliție pentru o verificare și să vă bage la închisoare pentru nerespectarea legii thailandeze. Șansele sunt mici, dar nu merită să riscați.
Pentru mai multe detalii legate de VoA, puteţi accesa aici site-ul Ministerului Afacerilor Externe și aici site-ul Ambasadei Regatului Thailandei în România
Viza de turist
Dacă planificaţi să staţi mai mult de două săptămâni în Thailanda, trebuie să aplicaţi pentru viză la Ambasada Regatului Thailandei la Bucureşti. Adresa este următoarea: Str. Conta Vasile, 12, Bucuresti-Sector 2, România.
Înarmaţi-vă cu multă răbdăre, zâmbiţi şi fiţi cât de respectuoşi se poate. Înainte de a intra în ambasadă, nu uitaţi să închideţi telefonul mobil. După cum spuneam şi mai sus, doamna oficial consul, Nina, nu este cea mai prietenoasă şi răbdătoare persoană din lume şi oricât de corect completate vă par actele, oricât veţi încerca să-i faceţi pe plac, dânsa va găsi nod în papură şi vă va pune la punct. Ca să nu treceţi prin ce am trecut eu şi să fiţi nevoiţi să vă planificați excursia într-o oră și să cumpărați orice bilete de autobuz găsiți, vă voi face o listă cu actele pe care trebuie să le aveţi la voi:
1. Pașaportul valabil minimum 6 luni de la intrarea în țară şi o copie a primei pagini
Aveţi nevoie de paşaport electronic şi de o copie a primei pagini, cea cu poză voastră si cu informaţiile esenţiale.
2.Formularul tip completat, pe care îl puteţi descărca de aici. Câteva sfaturi despre cum să completaţi unele câmpuri:
Proposed address in Thailanda : adresa hostelului, hotelului unde vă cazaţi –puteți scrie și două adrese dacă stați în mai multe locuri.
Dacă la „number of entries requested” aveţi mai mult de una, atunci trebuie să aduceţi documente care să dovedească că ieşiţi şi reintraţi în Thailanda. De exemplu, eu am mers din Thailanda în Laos şi apoi din Thailanda în Cambodgia. Nu aveam absolut nimic pregătit pentru că citisem pe Internet că există multe agenţii de turism locale de unde poţi cumpăra bilete de autobuz mult mai ieftine decât cele online. Doamna de la ambasadă avea neapărat nevoie de o dovadă care să ateste că ieşim din ţară, aşa că a trebuit să plecăm la un Internet Cafe şi să căutăm de zor bilete şi cazări. Am cumpărat bilete pentru un autobuz care mergea din Bangkok spre Siem Reap, Cambodgia, dar nu am găsit absolut nimic din Thailanda înspre Laos. Ca să îi demonstrăm că intenţionăm să stăm în Laos, am rezervat cazarea pentru toată şederea noastră acolo. A strâmbat din nas, dar a acceptat și așa.
3. Fotografia aplicantului (3.5 x 4.5 cm) făcută în ultimele 6 luni – sunt fotografiile tip paşaport. Fotografia se va lipi pe aplicaţie, ar fi bine să aveţi lipici cu voi. Şi încercaţi să n-o lipiţi înainte ca doamna să vă verifice documentele. Sunt şanse mari să vă pună să le refaceţi.
Sfat: faceţi mai multe poze şi luaţi şi cu voi în Thailanda o parte, s-ar putea să mai aveţi nevoie, mai ales dacă vreți să mergeți și în alte țări.
4. Bilet dus-întors spre Thailanda
Deşi primiţi viza pe 3 luni, aceasta e perioadă în care o puteți activa. Pe teritoriul Thailandei puteţi sta doar 60 de zile și biletul de avion nu trebuie să depăşească această perioadă. Dacă depășește, ar fi bine să verificați pe site-ul Ambasadei de ce fel de viză aveți nevoie.
5. Cazare pe toată şederea în Thailanda – puteți rezerva de pe booking.com și anula ulterior
6. Adeverinţă de angajat cu salariul lunar sau anual sau un extras de cont care să arate că aveți bani suficienți cât să vă descurcați acolo. Dacă vreți să duceți ambele, nicio problemă, cu atât mai bine.
UPDATE : Dacă locuiţi în străinătate şi nu ajungeţi la Ambasada Thailandei la Bucureşti, mergeţi la cel mai apropiat Consulat al Thailandei în ţara respectivă, cu aceleaşi acte menţionate mai sus. O prietenă mi-a spus că la Consulatul din Essen, Germania, a durat doar 15 minute să primească viza şi nu a avut nicio bătaie de cap.
Mai jos găsiți punctele de frontieră unde se eliberează VoA. Sper să vă fie de folos! Orice comentariu este binevenit.
Listă punctelor de frontieră unde se eliberează viza la sosire:
- Suvarnabhumi Airport
- Don Muang International Airport , Bangkok
- Chiangmai International Airport , Chiangmai
- Phuket International Airport , Phuket
- Hatyai International Airport , Songkhla
- U Tapao Airport , Rayong
- Mae Sai Immigration Checkpoint, Chiangrai
- Chiang Saen Immigration Checkpoint, Chiangrai
- Chiang Khong Immigration Checkpoint, Chiangrai
- Betong Immigration Checkpoint, Yala
- Sadoa Immigration Checkpoint, Songkhla
- Samui Airport , Surat Thani
- Sukhothai International Airport, Tak Immigration Checkpoint
- Bangkok Harbour Immigration Checkpoint, Bangkok
- Sri Racha Immigration Checkpoint , Chonburi
- Mabtaput Immigration Checkpoint , Rayong
- Nong Khai Immigration Checkpoint, Nong Khai
- Samui Immigration Checkpoint , Surat Thani
- Phuket Immigration Checkpoint , Phuket
- Satun Immigration Checkpoint , Satun
- Krabi Immigration Checkpoint , Krabi
- Songkhla Harbour Immigraion Checkpoint , Songkhla
- Chiangrai Airport Immigration Checkpoint, Chiangrai
- Surat Thani Airport Immigration Checkpoint , Surat Thani
- Pattaya Immigration Checkpoint, Chonburi
- Klong Yai Immigration Checkpoint, Trat
- Pong Nam Ron Immigration Checkpoint, Trat
- Aranyaprathet Immigration Checkpoint, Aranyaprathet
- Mukdaharn Immigration Checkpoint, Mukdaharn
- Tak Immigration Checkpoint, Tak
- Padag Besar Immigration Checkpoint, Songkhla
- Sungai Kolok Immigration Checkpoint, Sungai Kolok
Buna Ralu,
Poti sa ne îndrumi cui sa ne adresam sau ce vaccinuri se fac inainte sa plecam in Thailanda?
Mulțumesc
Salut Claudia, buna intrebare, am uitat sa vorbesc despre vaccinuri. Din fericire, nu se impune niciun vaccin, este la alegerea calatorului. Eu, personal, nu mi-am facut niciun vaccin si nu am avut nici cea mai mica problema. Inainte de plecare, am vorbit cu un medic de la Regina Maria care mi-a spus ce vaccinuri sunt recomandate. Acestea ar fi: vaccinul pentru hepatita A, cel pentru febra tifoida si medicamente impotriva malariei. In prezent, exista putine cazuri de malarie pe an si aceasta este luata de obicei la granita dintre Thailanda si Myanmar, in zonele mai putin populate. Iti recomand doar sa fii atenta, sa bei doar apa imbuteliata si ai grija la mancarea pe care o consumi. Poti manca si pe strada, dar cu grija. Si sa ai spray-ul de tantari cu tine. Distractie placuta! 🙂
Mulțumesc Ralu pt info.
Buna ziua,
Imi puteti spune cat a durat eliberarea vizei? Se elibereaza pe loc sau ulterior. Nu sunt din Bucuresti si as dori sa stiu acest amanunt. Va multumesc. Vali
Buna ziua,
A durat aproximativ 2 saptamani. Mi-au trimis-o prin curier acasa.
Daca alegeti sa mergeti, distractie placuta!
O corectie foarte importanta, in opinia mea. Este necesara adeverinta de angajat, pe care sa fie specificat salariul SI extrasul de cont. Informatia este mentionata si pe site-ul ambasadei/consulatului. In acelasi timp, salariul de pe adeverinta sa nu fie mai mic de 1000 euro, va respinge solicitarea. S-a intamplat in cazul unui grup de 4 aplicanti. Si o alta corectie, la fel de importanta, dovada transportului in cazul biletelor de avion – consta printarea biletelor efective de avion (cu acel electronic ticket number mentionat).
Multumesc frumos! Cand am fost eu, stiu ca nu conta salariul (putea fi mai putin de 1000 euro). Se pare ca se schimba regulile de la un an la celalalt.